ViS-professional Henk van Leeuwen vertelt: projectleider / directievoerder op Schiphol
Ben jij ook weleens benieuwd naar het reilen en zeilen op een enorme luchthaven zoals Schiphol? ViS-professional Henk van Leeuwen kan ons er van alles over vertellen.
Sinds augustus 2016 is hij werkzaam als Directievoerder bij Sodexo Altys op Schiphol. Henk runt verschillende projecten op Schiphol Oost. Schiphol Oost is het terrein waar de werkplaatsen, hangars, onderzoekslaboratoria en kantoren staan. Tevens werkt hij aan een aantal projecten bij KLM catering. Henk: “Alle projecten zijn verschillend en elke keer weer een leuke uitdaging.”
luchtvaartterminologie
Wanneer je werkzaam bent op een luchthaven, is het belangrijk je thuis te voelen in de luchtvaartterminologie. Henk vertelt: “Ik ben op het moment bezig met het herstel van docks, zoals de overheaddeuren, shoulders en levelers.” Om te begrijpen waar Henk zich mee bezig houdt, hierbij enige uitleg: “Een ‘dock’ is een parkeerplaats voor vrachtwagens en de deuren die zich in de ‘dock’ bevinden zijn meestal ‘overheaddeuren’, ook wel sectionaaldeuren genoemd. De kloof tussen een vrachtwagen en de overheaddeuren wordt overbrugd met een ‘leveller’. Een ‘shoulder’ is de aansluiting tussen de vrachtwagen en het gebouw om zo geconditioneerd te kunnen laden en lossen.”, aldus Henk. De werkzaamheden die Henk begeleidt bevinden zich veelal in de uitvoeringsfase en voor een kleiner deel in de voorbereidingsfase.
werkzaamheden als directievoerder op schiphol
Daarnaast is Henk bezig met meer bekende werkzaamheden, zoals: het vervangen van brandmeldingsinstallaties (BMI’s), het aanpassen van de elektra voorzieningen in de gebouwen conform de NEN 3140, het verbouwen van kantoorruimten, vervangen van dakbedekking van verschillende hangars en gebouwen (tot zo’n 26.000 m2), binnenschilderwerk, het bijplaatsen van actieve koolfilters, het opknappen van gevels, het aanbrengen van zonwerende folie op grote glasgevels, herstellen van metselwerk door aanrijdschade van vrachtwagens, het vervangen van zonwering, en ga zo maar door. En dit alles in het groot en dat is de uitdaging van het werk. Henk vertelt: “Werken op Schiphol en bij KLM is werken met superlatieven. Alles is groot, heel groot. De budgetten waar we mee werken variëren van enkele tienduizenden euro’s tot miljoenen euro’s.”
Henk zit vaak bouwvergaderingen voor en begeleidt inspecties. Veiligheid en het bewaken van de kwaliteit zijn twee belangrijke aspecten van het werk van Henk. “De veiligheid staat hoog in het vaandel bij KLM en daar wordt heel erg veel aandacht aan besteed.”, aldus Henk. Op 7 oktober 2019 bestond KLM 100 jaar en Henk had de eer om de bouwkundige veiligheidschecks voor het evenement KLM 100 jaar te begeleiden.
Daarnaast is het managen van de verwachtingen van de klant of gebruiker een belangrijke taak voor Henk. Henk: “Door de verwachtingen al vanaf het begin te managen is de kans op een tevreden klant of gebruiker veel groter. En dat is natuurlijk het uitgangspunt. Daar krijg ik energie van.”
henk en ViS
Het contact met ViS ervaart Henk als prettig. Hij werkt heel zelfstandig en individueel en dat past bij hem. Henk: “Mijn Adviseur bij ViS Detachering is er in geslaagd een passend project voor mij te vinden.”
Zie jij een project als dit ook wel zitten? Bekijk onze vacatures en neem contact op met een van onze adviseurs.