Actualiteiten

Bemiddeling in grondbehoefte voor de A1/A6

Vrijwel dagelijks staan er files in de noordelijke Randstad. Door de groei van het verkeer is de wegcapaciteit onvoldoende geworden om de hoeveelheid verkeer te verwerken. Tot 2020 voert Rijkswaterstaat diverse weguitbreidingen uit om de bereikbaarheid te verbeteren. We vertellen in dit artikel meer over het project A1/A6.

A1/A6

In opdracht van Rijkswaterstaat realiseert het consortium SAAone het project A1/A6 tussen de knooppunten Diemen, Muiderberg en de aansluiting Almere Havendreef, onderdeel van de weguitbreiding ‘Schiphol-Amsterdam-Almere’. Tegelijkertijd verbetert Rijkswaterstaat de leefbaarheid langs de snelwegen; bij Muiden wordt de A1 verlegd en wordt het breedste aquaduct van Europa gebouwd.

Projectcoördinator Grondstromen

Nick Huiskes is via ViS gedetacheerd als Projectcoördinator Grondstromen bij het project A1/A6. “Mijn taak is ervoor te zorgen dat de grondbehoefte die binnen dit project speelt, vervuld wordt”, vertelt hij. “Het gaat voornamelijk om grond, maar ook in zand en bouwstoffen hebben wij een bemiddelende rol. De uitdaging zit hem vooral in de hoeveelheden. Zo heeft het hele project enkele honderdduizenden kuubs grond nodig voor de bekleding van terpen en bermen, maar ook klei voor bekleding van dijken en sloten.”

Concurrentie om grondstromen

Om aan deze grondbehoefte te voldoen is het erg trekken aan de vrijkomende grondstromen rond het project A1/A6. Zeker omdat de kosten voor SAAone zo laag mogelijk gehouden moeten worden. Nick: “De concurrentie van andere grote GWW werken met grondbehoefte in de regio speelt ook nog een rol. Zo kent het ook het nabijgelegen project ‘Omlegging A9 Badhoevedorp’ een grote grondbehoefte. Gelukkig zijn wij ook binnen dat project grondleverancier, zodat we nog enige sturing kunnen geven aan de verdeling van grond.”

Verbeterde doorstroming en bereikbaarheid

De extra rijstroken die worden aangelegd tijdens dit project, zorgen ervoor dat de doorstroming verbetert en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad. De weguitbreiding van de A1/A6 vindt plaats over een afstand van 20 kilometer. “Zo krijgen de A1 en de A6 tussen knooppunt Diemen en de Hollandse Brug beiden 2×5 rijstroken. De A6 krijgt vanaf de Hollandse Brug tot en met de Hoge Ring bij Almere 4×2 rijstroken. Op het gehele traject A1/A6 komt een wisselbaan van twee rijstroken. Daarnaast komt er onder andere een aquaduct onder de Vecht bij Muiden en wordt knooppunt Muiderberg aangepast”, aldus Nick.

Meer weten?

Bekijk direct onze opdrachtgevers en onze vacatures. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Neem direct contact met ons op via info@visdetachering.nl of 0182-820250.

Meer informatie

Stephan van der Steen

Adviseur Civiele Techniek

Job alert

Automatisch op de hoogte van onze vacatures? Schrijf je in voor de job alert

Video

ViS-excursie Antwerpen

Video

ViS-zomerevent 2024 bij het wantijpaviljoen

Willem Jakobs

Landschapsarchitect

Ik zocht naar een nieuwe uitdaging voor een paar dagen per week. Via internet ontdekte ik ViS en al snel sprak ik met Didier in Utrecht. Hij bood me e… Lees meer

Ziv Amit

Projectmanager

Ziv Amit is werkzaam als Projectmanager bij de gemeente Den Haag. Hij staat aan het roer van het project 4BB. Dit project richt zich op de renovatie v… Lees meer

Marc Wilborts

Regievoerder

ViS is een fijne club om voor te werken. De mensen die er werken zijn betrokken bij elkaars werkveld. Dit uit zich met name tijdens de verschillende i… Lees meer

Gerrit Hofland

Rioolbeheerder

Mensen staan bij jullie voorop en jullie doen alles om de werknemers tevreden te houden, ik heb dat wel anders gezien bij andere bureaus. Om nog maar… Lees meer

Rien van der Knaap

Strateeg Mobiliteit

Ik vind het te prijzen hoe alles geregeld is. De samenwerking loopt soepel en het contact met mijn Adviseur bij ViS is prettig. De uitstapjes tot slot… Lees meer

Sjoerd Wolbertus

Senior Stedenbouwkundige

Ik vind ViS Detachering toegankelijk en persoonlijk, dat past bij mij. Het enthousiasme van Didier vind ik mooi, zoals bij het organiseren van de excu… Lees meer

Chris Eggink

Toezichthouder Wegen

Ik ben heel blij met de hulp die Jolijn gaf. Ze luisterde naar mijn wensen en ik had echt het gevoel dat ze haar best voor mij deed. En met een mooi r… Lees meer

Tinka Griffioen

Junior Verkeerskundige

ViS Detachering is vanaf het begin heel betrokken geweest, en dat geldt zeker ook voor Jolijn. Ze is meer dan alleen een tussenpersoon die een vinkje… Lees meer

Barry Lourier

Directievoerder Onderhoudswerken

Het gevoel dat je niet zomaar ergens wordt neergezet maar op een plek die bij je past geeft een goed gevoel. Het zijn de kleine dingetjes zoals kaartj… Lees meer

Kees Opstal

Projecteleider Civiele Techniek

Ik heb twee Kennissessies bijgewoond over duurzaamheid en projectmatig werken. Dat zijn bijzonder leuke samenkomsten waar ik mijn kennis verder kan ui… Lees meer

Sjak Franken

Projecteleider Civiele Techniek

Bij vragen of anderzins wordt er snel gereageerd. Bij ViS Detachering is er altijd veel aandacht voor de persoon. De kennismomenten, die geregeld op k… Lees meer

Jeffrey de la Mar

Adviseur Brandveiligheid

Het contact verliep heel fijn. Bovendien was het prettig dat er mee werd gedacht over mijn wensen en uitdagingen die ik binnen mijn vakgebied ervaar.… Lees meer